
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی عملیات زیرسازی طرح راهآهن شهرکرد به مبارکه خبر داد و با اشاره به اولویت توسعه ریلی کشور، ابراز امیدواری کرد: با تأمین اعتبار لازم، کارهای اصلی این طرح تا پایان امسال جمعبندی شود و در نهایت تا پایان دولت به بهرهبرداری کامل برسد.
وی که در بازدید از خط راهآهن “شهرکرد_سفیددشت_ مبارکه” و در نشستی با استاندار چهارمحال و بختیاری سخن میگفت، اتصال این استان به شبکه ریلی کشور را یکی از اولویتهای اصلی توسعه ریلی در سطح ملی دانست و بر پیوستگی فعالیت پیمانکاران در بخشهای زیرسازی و ایستگاهی تأکید کرد.
خطیبی با اشاره به فعالیت پررونق کارگاهها در طول این مسیر ۹۰ کیلومتری، پیشرفت کل طرح در بخش زیرسازی را ۸۵ درصد اعلام کرد که نشاندهنده عزم جدی برای تکمیل بخشهای سختافزاری طرح است.
وی همچنین به وضعیت اعتباری طرح اشاره کرد و گفت: با تخصیص حدود یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته و بهرهگیری از ظرفیت استجازه مقام معظم رهبری، تمامی جبهههای کاری این طرح فعال ماندهاند.