غلامرضا شریعتی نماینده بهشهر و عضو فراکسییون اب و برق کشور در مجلس در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: از تلاشهای دولت برای بخش تولید و افزایش ظرفیت برق در کشور مطلع هستیم و در دولت چهاردهم ما یک رشد قابل توجهای در صنعت برق داشتهایم و همکاران در صنعت برق نهایت تلاش خود را برای اسایش مردم در نظر داشته و دارند.
وی ادامه داد: مردم باید بدانند آنچه که ما در حوزه برق و آب سرمایه گذاری میکنیم از منابع ملی یعنی از خود مردم این سرمایه گذاری انجام میشود و پس ما بتوانیم از منابع ملی کشورمان حفاظت کنیم باید روش بهینه و صرفهجویی را انجام دهیم، این روش برای مردم مقرون به صرفه است و دولت با آوردن تکنولوژیهای جدید میتوانند در این زمینه کمک کند.
عضو فراکسییون اب و برق کشور در مجلس افزود: در این خصوص فرهنگ سازی صداو سیما و همچنین استفاده از تکنولوژیها میتوانند ما را در زمینه بهینه سازی انرژی کمک کنند خوشبختانه در این خصوص شرکتهای دانش بنیان زیادی وجود دارد و این خود میتواند کمک کننده برای کاهش مصرف انرژی باشد، همچنین موشوق هایی از سمت مجلس شورای اسلامی برای صنعت آب و برق برای هموطنانی که مصرف بهینه دارند در نظر گرفته شده است و ما در مجلس آمادگی این را داریم که مشوقهای بهتری برای هموطنان در حوزهای خانگی و کشاورزی داشته باشیم.
شریعتی بیان کرد: اگر ما ۳ درصد مصرف انرژی را کاهش دهیم یک عدد بزرگی از منابع مالی در کشور صرفه جویی میشود و از این طریق در بخشهای موردنیاز معیشت مردم هزینه کنیم.