بانک مرکزی: اجازه معاملات اسکناس به بانک‌ها ذخایر ارزی را افزایش داد

خبرگزاری مهر پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 14:28
بانک مرکزی اعلام کرد: اعطای مجوز معاملات اسکناس به صرافی‌ها و بانک‌ها، افزایش ذخایر ارزی را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی اعلام کرد: در پی اصلاح سیاست‌های ارزی از دی ۱۴۰۴ برای پوشش نیاز معاملاتی اسکناس و کاهش نیاز اشخاص به مراجعه به بازار غیررسمی، به تدریج اجازه معاملات اسکناس بین اشخاص و صرافی‌ها و بانک‌ها در نرخ توافقی داده شد.

تا به امروز مجموع خرید اسکناس ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌ها به مراتب بیشتر از فروش اسکناس بوده است؛ به نحوی که بانک مرکزی مازاد خرید صرافی‌ها و بانک‌ها را خریداری کرده است.

بدیهی است اتخاذ سیاست‌های ارزی نظیر معاملات ارزی اسکناس، امری تخصصی بوده و بانک مرکزی بنا به سیاست‌های خود در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.