
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رامین پوریا، با اشاره به آمار مشترکان و سهم مصرف برق در تهران گفت: کلانشهر تهران دارای حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک برق است که از این تعداد، نزدیک به سه میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی قرار دارند.
وی افزود: بخش خانگی به تنهایی ۵۰ درصد از کل مصرف برق پایتخت را به خود اختصاص داده است؛ ضمن آنکه ادارات و سازمانها نیز نقش پررنگی در میزان مصرف برق تهران ایفا میکنند.
نحوه تعیین الگوی مصرف برق
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران درباره الگوی مصرف برق بخش خانگی در ماههای مختلف سال گفت: ماههای گرم (خرداد، تیر، مرداد و شهریور): الگوی مصرف معادل ۳۰۰ کیلووات در ماه تعیین شده است. سایر ماههای سال الگوی مصرف برابر با ۲۰۰ کیلووات در ماه است.
وی درباره منطق تعیین این الگو افزود: معیار تعیین الگوی مصرف در هر منطقه، میزان مصرف ۷۰ تا ۷۵ از مشترکان همان منطقه است که توسط شرکتهای توزیع بررسی شده و به عنوان مبنای استاندارد (الگو) در نظر گرفته میشود.
توسعه شبکه کنتورهای هوشمند
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران با اشاره به حجم وسیع مشترکان پایتخت، از اولویتبندی نصب کنتورهای هوشمند برای مدیریت و کنترل بار شبکه خبر داد و گفت: نصب کنتور هوشمند برای مشترکانی که بیش از ۲.۵ برابر الگو مصرف دارند، تقریباً به پایان رسیده است و عملیات نصب برای مشترکانی که بین ۱.۵ تا ۲ برابر الگو مصرف میکنند، به تازگی آغاز شده است.
پوریا با اشاره به مزایای این طرح تصریح کرد: مهمترین ویژگی کنتورهای هوشمند، امکان رصد لحظهای میزان و رفتار مصرفی مشترکان است. تحلیل این دادهها، نقش بسزایی در کنترل بخش عمدهای از مصرف و تضمین تأمین پایدار برق دارد.
ارتباط با مشترکان و دریافت قبوض پیامکی
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بر اهمیت ارتباط مستمر با مشترکان تأکید کرد و از شهروندان خواست تا برای دریافت قبض برق، شماره تلفن همراه خود را در سامانههای مربوطه ثبت کنند. مشترکانی که در حال حاضر پیامک صورتحساب را دریافت نمیکنند، میتوانند از طریق تماس با سامانه تلفنی ۱۵۲۱ نسبت به ثبت شماره و رفع مشکل اقدام کنند.