برای مدتی در وضعیت «میان جنگ و صلح» باقی خواهیم ماند | ریچارد هاس: فاصله مواضع دو طرف آنقدر زیاد است که چشم‌انداز پیشرفت را بسیار دور از دسترس می‌کند

اقتصادنیوز جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 22:53
اقتصادنیوز: ریچارد هاس، مدیر سابق موسسه «شورای روابط خارجی» امریکا نوشت: بازگشت به مذاکرات همچنان یک گزینه است، اما فاصله مواضع دو طرف آن‌قدر زیاد است که چشم‌انداز پیشرفت را بسیار دور از دسترس می‌کند. بنابراین، بازی فعلی همچنان ادامه دارد؛ به این امید که طرف مقابل، درد ناشی از ادامه بسته بودن تنگه هرمز را غیرقابل تحمل بداند و در نتیجه، نه فقط درباره تنگه بلکه درباره مسئله هسته‌ای نیز مواضع خود را نرم‌تر کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که ارزیابی سازمان سیا این است که ایران در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند ماه‌ها مقاومت کند. در اینجا و در موارد دیگر، باید به سیا بابت بیان حقیقت در برابر قدرت اعتبار داد؛ یعنی ارائه تحلیل‌ها و دیدگاه‌هایی که احتمالاً در کاخ سفید خوشایند نیستند.

هیچ‌کدام از این تحولات نشانه خوبی برای دولت ترامپ نیست؛ دولتی که اکنون با فشار سیاسی ناشی از افزایش قیمت بنزین، بازگشت تورم و نارضایتی کشاورزان روبه‌روست.

احتمالاً برای مدتی در همین وضعیت «میان جنگ و صلح» باقی خواهیم ماند، تا زمانی که یکی از طرف‌ها ـ یا هر دو ـ بار دیگر تمایل خود را برای رسیدن به توافق نشان دهند.

مگر اینکه این ایران باشد که عقب‌نشینی کند ـ که بعید به نظر می‌رسد ـ در غیر این صورت دشوار است تصور کنیم آمریکا، اسرائیل یا همسایگان ایران در وضعیتی بهتر از قبل شروع این بحران قرار بگیرند. پرسش واقعی این است که ما و آن‌ها تا چه اندازه بدتر از قبل خواهیم شد.»

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.