رونق معاملات برق در تابلوی بورس انرژی

صدا و سیما شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 19:32
معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: افزایش تقاضای صنایع برای تأمین برق از بازار بورس انرژی منجر به رونق بیشتر معاملات در تابلوی برق سبز و آزاد می‌شود.

توسعه معاملات در تابلوی برق سبز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «مصطفی رجبی مشهدی» با اشاره به تامین برق مازاد بر سقف مصرف از طریق تابلوی برق سبز و آزاد در بورس انرژی گفت: همزمان با آغاز دوره گرم سال و تعیین سقف مصرف برای مشترکان بزرگ، قیمت برق در تابلوی برق سبز و آزاد در بورس انرژی به ترتیب به حدود ۸۶۰۰ و ۹۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات‌ساعت رسیده است.

وی افزود: با توجه به نیاز مشترکان عمده، برای سرمایه گذاران در احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و حرارتی جذابیت بیشتری ایجاد شود.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو بیان کرد: تابلوی برق سبز و برق آزاد در بورس انرژی بستر عرضه و خرید برق بر پایه سازوکار عرضه و تقاضاست و امکان فروش مستقیم برق تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر به مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کند.

به گفته رجبی مشهدی، مشارکت خریداران برق در این بازار می‌تواند سیگنال مهمی برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و حتی نیروگاه‌های حرارتی جدید باشد.

وی تصریح کرد: افزایش تقاضای صنایع برای تأمین برق از بازار بورس انرژی منجر به رونق بیشتر معاملات در تابلوی برق سبز و آزاد می‌شود.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: توسعه بازار رقابتی برق در بورس انرژی و شکل‌گیری سیگنال‌های قیمتی واقعی در این بازار، علاوه بر شفاف‌تر شدن قیمت برق، می‌تواند انگیزه سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های جدید تجدیدپذیر و حرارتی را افزایش داده و به تقویت ظرفیت تولید برق کشور در سال‌های آینده کمک کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.