شما نظر دهید/ مجازی یا حضوری؛ سهم شما از ویترین دیجیتال کتاب چیست؟

خبرآنلاین یکشنبه 27 اردیبهشت 1405 - 12:30
هفتمین گام نمایشگاه مجازی کتاب؛ فرصتی برای عدالت فرهنگی خواهد بود یا دلتنگی برای راهروهای مصلی؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال‌های اخیر با افزودن بخش مجازی، تجربه جدیدی را برای مخاطبان خود رقم زده است. حالا در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب که هر سال در مصلای تهران برگزار می‌شد، به خاطر شرایط جنگ این بار هم مانند دوران شیوع کرونا فقط به صورت مجازی برگزار خواهد شد. این شیوه برگزاری گرچه که نوستالژی برگزاری یک نمایشگاه فیزیکی را ندارد اما ساختاری است که امکان دسترسی هم‌زمان و عادلانه علاقه‌مندان به کتاب را در دورترین نقاط کشور، بدون نیاز به سفر و هزینه‌های جانبی، فراهم می‌کند.

با این حال، همواره چالش‌هایی مانند عدم امکان ورق زدن و بررسی فیزیکی کتاب، قطعی‌های احتمالی سامانه و ترجیح حس و حال سنتی گشت‌وگذار در نمایشگاه حضوری، باعث شده که جامعه مخاطبان به دو دسته موافق و مخالف خرید مجازی تقسیم شوند. برخی پلتفرم‌های آنلاین را به دلیل تخفیف‌ها و ارسال آسان ترجیح می‌دهند و برخی دیگر، نمایشگاه را یک رویداد فرهنگی و اجتماعی می‌دانند که روح آن تنها در شکل حضوری زنده می‌ماند.

با توجه به مجازی شدن نمایشگاه کتاب، آیا از هفتمین نمایشگاه مجازی کتاب، اثر یا آثار مورد نظر خود را تهیه خواهید کرد یا خیر؟ دلایل انتخاب خود را ذکر کنید؟

نظرات خود را در غالب کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

۵۹۲۴۴

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.