گزارش الجزیره از آخرین وضعیت تنگه هرمز؛ سپاه در حال گسترش دامنه کنترل خود بر تنگه است/ در ۲۴ ساعت گذشته هیچ کشتی از تنگه عبور نکرده است

اقتصادنیوز دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 08:40
اقتصادنیوز: الجزیره نوشت: طی دو سه روز گذشته، شاهد افزایش اندکی در تعداد کشتی‌ها و شناورهایی بودیم که از تنگه هرمز عبور کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، شبکه خبری الجزیره در گزارشی درباره وضعیت تنگه هرمز با اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه اخیراً اعلام کرده است که در حال گسترش دامنه کنترل و اقتدار خود بر تنگه هرمز است نوشت: آنها می‌گویند تنگه هرمز تحت کنترل نظامی سپاه پاسداران است. و می‌گویند که کشتی‌ها و شناورهای نظامی به هیچ وجه اجازه عبور از این تنگه را نخواهند داشت. کشتی‌ها و شناورهای متعلق به کشورهای دوست اجازه عبور خواهند داشت، اما کشتی‌های متعلق به کشورهای متخاصم به هیچ وجه اجازه عبور از این تنگه را ندارند.



الجزیره در ادامه نوشت: طی دو سه روز گذشته، شاهد افزایش اندکی در تعداد کشتی‌ها و شناورهایی بودیم که از تنگه هرمز عبور کردند. ما گزارش‌هایی دریافت کردیم مبنی بر اینکه حدود ۳۰ تا ۴۰ کشتی و شناور، که بیشتر آنها متعلق به شرکت‌های چینی هستند، از این تنگه عبور کرده‌اند.

اما در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ گزارشی مبنی بر عبور چنین کشتی‌ها و شناورهایی دریافت نکرده‌ایم.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.