وزیر نیرو: محدودسازی هوشمند جایگزین خاموشی برق خانگی می‌شود

صدا و سیما دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 13:07
علی ابادی در آیین آغاز برنامه‌های مدیریت اوج بار تابستان ۱۴۰۵ و رونمایی از پویش «۲۵ درجه» گفت: سیاست وزارت نیرو، مدیریت هوشمند مصرف و افزایش ظرفیت تولید برق است تا تابستان امسال با کمترین دشواری و بدون خاموشی گسترده سپری شود.

وزیر نیرو: محدودسازی هوشمند جایگزین خاموشی برق خانگی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ عباس علی‌آبادی در آیین آغاز برنامه‌های مدیریت اوج بار تابستان ۱۴۰۵ و رونمایی از پویش «۲۵ درجه» گفت: با جذاب‌سازی محیط کسب‌وکار می‌توان دو هدف مهم یعنی کاهش مصرف و افزایش تولید را همزمان محقق کرد.

وی افزود: ایران می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز داخلی، با توسعه زیرساخت‌ها به قطب انرژی منطقه تبدیل شود و از طریق صادرات برق، نقش مؤثرتری در اقتصاد منطقه‌ای ایفا کند.

وزیر نیرو با اشاره به توسعه خودرو‌های برقی گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای استفاده از خودرو‌های برقی در کشور فراهم شود. اگر یک میلیون خودروی برقی در کشور فعال باشد، حدود ۲۰ مگاوات برق برای تأمین انرژی مورد نیاز آنها کافی است که در مقایسه با مصرف سوخت‌های فسیلی بسیار ناچیز خواهد بود.

علی‌آبادی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که از هدررفت انرژی جلوگیری شود، ظرفیت‌های کشور توسعه یابد و مصارف غیرضروری و دورریز انرژی کاهش پیدا کند تا بتوانیم تولید را افزایش دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های عبور از اوج بار تابستان گفت: برای عبور موفق از تابستان، ۱۴ پروژه مهم تعریف شده و خوشبختانه در فصل گذشته هیچ کمبودی نداشتیم و امیدواریم در تابستان پیش‌رو نیز شرایط بهتری رقم بخورد.

وزیر نیرو تأکید کرد: وعده نمی‌دهم که هیچ خاموشی نخواهیم داشت، اما تلاش می‌کنیم تابستان امسال بدون دشواری جدی سپری شود.

علی‌آبادی افزود: امسال باید به حداکثر ظرفیت تولید برق دست پیدا کنیم و با تمام توان این اهداف را دنبال خواهیم کرد.

وی درباره سیاست‌های مدیریت مصرف نیز گفت: محدودسازی هوشمند جایگزین قطع برق خانگی خواهد شد و هر مشترکی که در چارچوب الگوی مصرف حرکت کند، برق مورد نیازش تأمین می‌شود. اکنون بیش از ۷۰ درصد مشترکان در محدوده الگوی مصرف قرار دارند.

وزیر نیرو با اشاره به پویش‌های مدیریت مصرف اظهار کرد: مردم همواره در مسیر مصرف بهینه انرژی همکاری کرده‌اند و ما نیز متعهد هستیم برای خدمت به مردم و عبور موفق از تابستان، همه توان خود را به کار بگیریم.

علی‌آبادی در پایان گفت: کارکنان صنعت برق از نخستین روز‌های جنگ تاکنون حتی یک ساعت نیز تعطیل نبوده‌اند و با تمام توان برای تأمین پایدار برق کشور تلاش کرده‌اند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.