تبعات اقتصادی تهدیدات ترامپ علیه ایران به روایت بلومبرگ/ بیت کوین به پایین‌ترین سطح دو هفته گذشته رسید/ مس به روند نزولی خود ادامه داد

اقتصادنیوز دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 13:37
اقتصادنیوز: بلومبرگ نوشت: بیت‌کوین ضعیف شد و به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو هفته گذشته رسید، زیرا ریسک‌های کلان گسترده ناشی از جنگ آمریکا و ایران معامله‌گران را وادار کرد موقعیت‌های خود را کاهش دهند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، بلومبرگ نوشت: مس به روند نزولی خود ادامه داد، زیرا نگرانی‌های عمیق مربوط به تورم ناشی از جنگ ایران و داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار چین، بر کالاهای صنعتی فشار آورد.

رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، تهدیدات خود علیه ایران را تجدید کرد، در حالی که دو طرف هنوز در خصوص توافقی برای پایان دادن به درگیری و بازگشایی تنگه هرمز به تفاهم نرسیده‌اند، که باعث افزایش قیمت نفت شد. 

این موضوع موجب شد گمانه‌زنی‌ها در مورد لزوم ادامه سیاست‌های انقباضی بانک‌های مرکزی افزایش یابد؛ سیاست‌هایی که می‌تواند به دلیل کند شدن رشد جهانی، بر بازار فلزات اثر منفی گذاشته و تقاضای تولیدکنندگان را کاهش دهد.

بیت‌کوین ضعیف شد و به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو هفته گذشته رسید، زیرا ریسک‌های کلان گسترده ناشی از جنگ آمریکا و ایران معامله‌گران را وادار کرد موقعیت‌های خود را کاهش دهند.

این ارز دیجیتال اصلی در روز دوشنبه تا ۷۶,۷۱۱ دلار سقوط کرد، که پایین‌ترین سطح از اول مه بود، قبل از آنکه بخشی از ضررهای خود را جبران کند. سایر توکن‌ها، از جمله اتریوم و سولانا، نیز کاهش یافتند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.