درخواست بنیاد ملی گندمکاران از رئیس جمهور

صدا و سیما دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 14:02
بنیاد ملی گندمکاران در نامه‌ای به رئیس جمهور، درخواست کرد پول گندم‌های فروخته شده به دولت هرچه زودتر به کشاورزان پرداخت گردد.

درخواست بنیاد ملی گندمکاران از رئیس جمهور
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در پی تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران، بنیاد ملی گندمکاران کشور از رئیس جمهور خواست به متولیان خرید تضمینی گندم دستور دهد که پول کشاورزان هرچه سریعتر پرداخت شود.

در نامه بنیاد ملی گندمکاران آمده است؛ ضمن تبریک حماسه بزرگ دلاور مردان جان بر کف و ملت غیور ایران خاصه کشاورزان و عشایر و روستاییان حاضر در خیابان به نمایندگی از جامعه بزرگ کشاورزان کشور به ویژه گندمکاران، انتظارات آنها در سالی که مزین به شعار «اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی» است کشاورزان کشورمان که حیاتی‌ترین و البته آسیب‌پذیرترین شاخه اقتصادی به خصوص در بحران اقلیمی و شرایط سخت حاکم بر بخش کشاورزی را تشکیل می‌دهند و در برابر تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی مقاوم بوده تا جایی که در این چند سال علاوه‌بر آنکه رشد منفی نداشته بلکه با رشد مثبت به رشد کل اقتصاد کشور مساعدت کرده، استحظار دارید که کشاورزی به ذات خود نیازمند حمایت است چرا که ریسک فعالیت‌های کشاورزی بالا است لذا سیاست‌های حمایتی باید به سمت سیاست‌های تولیدگرا سوق داده شود نه مصرف....

البته حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی و تلاش کشاورزان سختکوش و عنایت پروردگار باعث شد که انشاالله امسال محصول خوب حتی تا مرز خودکفایی در گندم برداشت شود و کشور را از واردات بی‌نیاز کند؛ اما همان‌طور که می‌دانید کشاورزان با تمام تلاش خود در جهت سربلندی جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند، اما انتظار دارند دولت محترم هم در این شرایط به کمک آنها بیاید.

یکی از خواسته‌های به‌حق گندمکاران پرداخت به موقع بهای گندم است که علیرغم خرید بیش از ۱.۵ میلیون تن گندم به ارزش حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان (همت) از ۷ فروردین ۱۴۰۵ تا کنون وجهی به حساب گندمکاران واریز نشده است.

کشاورزان انتظار دارند با توجه به تلاش چندین ماهه در مرحله کاشت، داشت و برداشت وجه گندم خود را به موقع دریافت نمایند که به رتق و فتق امورات خود بپردازند.

امیدواریم دستور فرمایید متولیان امر تدبیری اتخاذ نمایند که بهای گندم هرچه سریع‌تر به حساب کشاورزان واریز گردد که دغدغه و نگرانی آنها برطرف شود انشاالله.

یادآور می شود که در قانون بودجه امسال 504 هزار میلیارد تومان برای تامین گندم مورد نیاز کشور در نظر گرفته شده اما به گفته اکبر فتحی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه معتقد است این مبلغ تنها برای خرید تضمینی گندم نیست و مخارج دیگری مانند بدهی دولت به واردکنندگان نهاده ها و کود شیمیایی را نیز در بر می گیرد.

طبق قانون دولت مکلف است 24 ساعت پس از تحویل گرفتن گندم از کشاورزان، پول آن را پرداخت کند اما امسال با گذشت بیشتر از 45 روز هنوز پولی به گندمکاران پرداخت نشده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.