
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مژده لواسانی، نویسنده و راوی مجموعه مستند «من زنده ام»، با حضور در استودیو شبکه خبر در بخشی از سخنانش گفت: آنچه که در این مستند ده قسمتی مشاهده می شود در واقع روایتی است از زندگی مردم در طی روزهای جنگ. این مستند حال و هوای مردم و زندگی آن روزهاست و رنجی که خانواده های شهید دارند خاصه مردم میناب.
وی در پاسخ به این سوال که چرا به این شهرها رفتید گفت: به جهت آنکه یکی از برگ های مهم و برنده این جنگ تنگه هرمز است و می خواستیم حتما به تنگه و جزیره هرمز برویم و راوی خانواده های عزیز میناب باشیم، بنابر این انتخابمان این بود که به جنوب کشور برویم و کنار این خانواده ها باشیم.
لواسانی گفت: ما یک گروه شش نفره بودیم متشکل از تهیه کننده، کارگردان؛ فیلمبردار، مدیر تولید، تدوینگر و راوی که خود بنده بودم. حدود بیست شبانه روز کار کردیم و این کار در تجربه کاری من، سخت ترین، متفاوت ترین و شیرین ترین کار زندگیم بود.
از اول قرار بود که کار به صورت مستند روایت گونه باشد و گفتگوهایی که متفاوت تر و در گونه های مختلف در یک مستند بیست دقیقه ای اتفاق می افتد، همه چیز بداهه است و هیچ چیزی بازسازی نشده است، هر یک از این خانواده ه یک روایتی داشتند و یک رنجی را تجربه کردند و یک صبر، ایستادگی و شجاعت که از نزدیک مشاهده نکنید به عمق آن پی نمی برید.
وی درباره اسم این مجموعه مستند هم گفت: خود بنده یک سری پیشنهادهایی که داشتم و جمع بندی که با گروه انجام شد به این نتیجه رسیدیم اسم «من زنده ام»، انتخاب شود به خاطر اینکه ایران زنده است، این شعار برنامه بود و نگاهمان این است که هر اتفاقی بیفتد ایران زنده است.
مجموعه مستند «من زنده ام»، به تهیهکنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدباقر شاهین، روزهای زوج و جمعه ها ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه از شبکه نسیم پخش میشود.
علاقه مندان از طریق کپی کردن لینک زیر در یکی از پیام رسانها میتوانند این برنامه را تماشا کنند
https://telewebion.ir/live/irinn?e=0x16c2ab93