مسیر بورسی گاز صنایع تبریز

دنیای اقتصاد سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 00:06
دنیای‌ اقتصاد – تبریز:‌ در جلسه کارگروه انرژی کمیسیون صنایع و انرژی اتاق تبریز، ساختار جدید تعرفه‌ها و سازوکارهای مشوق و جریمه‌ای شرکت ملی گاز برای مدیریت مصرف مورد بحث قرار گرفت.

یونس اکبرپور پایدار، رئیس کمیسیون صنایع و انرژی اتاق تبریز با اشاره به مصوبه جاری شورای عالی انرژی گفت: بر این اساس صنایع با مصرف بالای ۵۰۰ مترمکعب بر ساعت ملزم به تامین گاز از بورس انرژی هستند و در صورت عدم‌تامین از این مجرا، با افزایش قیمت شدید مواجه خواهند شد. وی با تاکید بر لزوم آگاهی‌بخشی به صنایع و تعدیل نیروی کار در شرایط ویژه کنونی، خواستار شفافیت در رویه اعمال جرایم شد.

پایدار بر ضرورت تبیین و ارائه بسته پیشنهادی از مجرای شورای گفت‌وگو در دیدار با استاندار تاکید کرد و افزود: محوریت اصلی این پیشنهادها، تاسیس «کمیته تخصصی انرژی» در سطح استانداری با ترکیب سه‌گانه نمایندگان دستگاه‌های دولتی، اتاق بازرگانی و تشکل‌های بخش خصوصی است و هدف آن سیاستگذاری برای رفع موانع حوزه انرژی و بهره‌برداری حداکثری از اختیارات استاندار در مدیریت پایدار این حوزه خواهد بود. در ادامه این نشست، نماینده اداره گاز استان، با تایید اجرای این افزایش‌ها، فرمول جدید قیمت‌گذاری را متشکل از میانگین موزون ۵۰درصد شاخص‌ هاب گاز اروپا و ۵۰درصد متوسط قیمت وارداتی، جایگزین الگوی ۷۵درصد FOB خلیج فارس اعلام کرد.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.