تایمز اسرائیل: اسرائیلی‌ها باوجود آتش‌بس احساس امنیت نمی‌کنند

خبرگزاری مهر چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:31
یک رسانه صهیونیستی نوشت باوجود برقراری آتش بس بین رژیم صهیونیستی و محور مقاومت به رهبری ایران، صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی احساس امنیت نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل در گزارشی به وضعیت روانی و اجتماعی صهیونیست ها در دوران آتش بس موقت با ایران پرداخت و نوشت: با وجود آتش‌بس‌های شکننده در جبهه‌های مختلف از جمله غزه، لبنان و ایران، تهدید جنگ همچنان در افق دیده می‌شود و همین موضوع باعث شده اسرائیلی ها در وضعیت «تعلیق دائمی» قرار گیرند.

این رسانه صهیونیستی افزود: روان‌شناسان این وضعیت را نوعی «ترومای جمعی مداوم» توصیف می‌کنند که در آن مردم فرصت لازم برای بهبود روانی ندارند، زیرا تهدیدها مدام قطع و وصل می‌شوند. واکنش‌های روزمره مانند ترس از صدای موتور یا هشدارهای موشکی نشان می‌دهد که بدن و ذهن مردم همچنان در حالت آماده‌باش باقی مانده است.

تایمز اسرائیل نوشت: با اینکه زندگی تا حدی به حالت عادی برگشته، احساس امنیت واقعی وجود ندارد. بسیاری از مناطق همچنان در معرض خطر هستند و احتمال از سرگیری جنگ در غزه، لبنان یا ایران همچنان بالاست.

این رسانه صهیونیستی درباره تبعات جنگ فرسایشی بر وضعیت روانی صهیونیست ها، افزود: این وضعیت طولانی‌مدت باعث فرسودگی روانی، ناامیدی و کاهش انرژی اجتماعی شده است.

تایمز اسرائیل هشدار داد که این چرخه «نه جنگ، نه صلح» می‌تواند توده اسرائیلی ها را دچار فرسایش روحی روانی کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.