بخش کشاورزی تحمل کاهش انرژی را ندارد

عصر ایران چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:34
60 درصد آب بخش کشاورزی از طریق برق تامین می‌شود که بخشی از آن در تولید حدود 40 میلیون تن محصولات بهاره نقش مهمی ایفا می‌کند.

صفدر نیازی شهرکی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، گفت: سهم انرژی بخش کشاورزی در کشور شامل برق، گاز و سوخت‌های فسیلی از ۹.۵ درصد در سال ۱۳۴۶ به ۴.۲ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده که روند کاهشی را نشان می‌دهد.

به گزارش مهر، وی افزود: دلیل این کاهش، استفاده از فناوری های جدید در بخش کشاورزی در راستای ارتقای بهره‌وری و توسعه مصارف خانگی و صنعت است.

وی به مصرف برق در بخش کشاورزی نیز اشاره و بیان کرد: در سال ۱۴۰۴ بخش کشاورزی ۴۵ میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف کرده که ۱۵ درصد برق مصرفی کل کشور را تشکیل می‌دهد.

۶۰ درصد آب بخش کشاورزی از طریق برق تامین می‌شود

نیازی شهرکی اظهار کرد: ۶۰ درصد آب بخش کشاورزی از طریق برق تامین می‌شود که بخشی از آن در تولید حدود ۴۰ میلیون تن محصولات بهاره نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی بر تامین انرژی در بخش کشاورزی برای پایداری امنیت غذایی تاکید و تصریح کرد: قطع برق به تولیدات کشاورزی خسارت وارد می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: این بخش تحمل کاهش بیشتر انرژی را ندارد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید