نماینده وزارت صمت در شورای نظارت بر اسباببازی از کاهش ۵۰ درصدی واردات اسباببازی در سال گذشته خبر داد و گفت: همزمان با فعال بودن بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی، تولید این صنعت در سال ۱۴۰۴ از ۴۰ میلیون قطعه عبور کرده است.
به گزارش تحریریه صنعت و معدن خبرگزاری صداوسیما؛ محمدحسین حبیبنژاد، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی در صنعت اسباببازی فعال هستند که از این تعداد، ۱۱۰ واحد در سامانه جامع تجارت شناسه واحد تولیدی خود را ثبت کردهاند.
وی با اشاره به تولید بیش از ۴۰ میلیون اسباببازی در سال ۱۴۰۴ از سوی ۵۰ واحد فعال، از کاهش ۵۰ درصدی واردات اسباببازی در این سال نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: این کاهش، نتیجهی سیاستهای ارزی و تعرفههای مرتبط بوده است.
حبیبنژاد همچنین به توانمندیهای صادراتی این صنعت اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳، صادرات اسباببازی به بیش از ۴۰ میلیون دلار به ۲۵ کشور رسیده است که این رقم با ارزآوری فرش دستباف قابل مقایسه است. با وجود محدودیتهای پایان سال، کاهش ۳۵ درصدی در صادرات رخ داده است که امید میرود در سال جاری جبران شود.
منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.