آمریکا بار دیگر سامانه موشکی «تایفون» را در ژاپن مستقر می‌کند

خبرگزاری تسنیم پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 11:01
ارتش آمریکا قصد دارد سامانه موشکی میان‌برد «تایفون» و سامانه موشکی توپخانه‌ای «هیمارس» را در ژاپن مستقر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری کیودو، ارتش آمریکا قصد دارد سامانه موشکی میان‌برد «تایفون» و سامانه موشکی توپخانه‌ای «هیمارس» با قابلیت تحرک بالا را از ماه ژوئن تا سپتامبر امسال در پایگاه هوایی کانویا در استان کاگوشیما ژاپن، برای انجام رزمایش‌های مشترک با این کشور مستقر کند.

در این گزارش آمده است که نیروهای ارتش ژاپن و ارتش آمریکا قصد دارند رزمایش مشترک با عنوان "سپر شجاع" را از اواخر ژوئن تا اوایل ژوئیه و بعد از آن هم رزمایش مشترک "سپر شرقی" را در ماه سپتامبر برگزار کنند. پس از این رزمایش‌ها، سامانه موشکی میان‌برد تایفون که در آنجا مستقر شده بود، از پایگاه هوایی کانویا خارج شده و به پایگاه‌های نظامی آمریکا در ژاپن منتقل خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.