به گزارش خبرآنلاین، رویترز در گزارشی برای نخستین بار از خشم دولتهای اروپایی نسبت به ادبیات خشونتآمیز و تهدید ترامپ به نسلکشی ایرانیان برداشتهاست.
این خبرگزاری در گزارش خود مینویسد: «[بعد از تهدید ترامپ به نابودی ایران] مقامات بریتانیا، فرانسه و آلمان پیشنویس بیانیهای مشترک را تهیه کردند که یک دیپلمات اروپایی آن را تند و شدیداللحن توصیف کرد. اما آنها تصمیم گرفتند آن را منتشر نکنند، چرا که به این نتیجه رسیدند زبان ترامپ بلوف است و توبیخ علنی ممکن است او را به ادامه بمباران ترغیب کند. تا عصر همان روز، ترامپ آتشبس دو هفتهای با ایران را اعلام کرد.»
رویترز مینویسد: «این ماجرا که آن هم پیش از این گزارش نشده بود، رویکردی را نشان میدهد که بسیاری از متحدان اکنون از آن پیروی میکنند: خویشتنداری به جای تقابل. اما دیپلماتها گفتند که نادیده گرفتن مکرر تهدیدهای ترامپ خطرناک نیز هست، زیرا ممکن است در هنگام بروز بحرانی دیگر، آنها را آمادگینشده رها کند.»
به نوشته رویترز برخی از متحدان آمریکا اکنون بر این باورند که مؤثرترین پاسخ به یک رئیسجمهور بیثبات، این است که ادبیات او را به عنوان سر و صدای پسزمینه در نظر بگیرند.
۴۲/۴۲













