روبیو پلن B آمریکا درباره ایران را اعلام کرد

اقتصادنیوز جمعه 01 خرداد 1405 - 17:58
اقتصادنیوز: روبیو گفت: طرف گفت‌وگوکننده اصلی در مورد ایران، پاکستان بوده و همچنان نیز هست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا می گوید که فیلد مارشال منیر به زودی به ایران سفر خواهد کرد و ما در بالاترین سطوح دولت خود با او در ارتباط دائمی هستیم.

بخشهایی از مصاحبه او با یک رسانه به شرح زیر است:

خبرنگار: امروز با متحدان در مورد بازگرداندن کامل تنگه هرمز به حالت عادی پیشرفتی داشته‌اید؟

مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا: نه، این انتظار زیادی است که بخواهیم در همین نشست امروز تنگه را باز کنیم. اما می‌توانم بگویم امیدوارم – و این نکته‌ای بود که مطرح کردم – این است که همه ما دوست داریم با ایران به توافقی برسیم که در آن تنگه باز باشد و ایران از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای، به‌ویژه جاه‌طلبی‌های تسلیحات هسته‌ای دست بردارد.

این چیزی است که همه به آن امید داریم و روی آن کار خواهیم کرد. در همین لحظه‌ای که با شما صحبت می‌کنم نیز کار روی آن در جریان است.

اما باید یک طرح بی هم نیز داشته باشیم. و طرح بی این است: اگر ایران از باز کردن تنگه خودداری کند، چه؟ اگر ایران تصمیم بگیرد «ما تنگه را باز نمی‌کنیم، مالک تنگه هستیم و برای آن عوارض می‌گیریم»، چه؟ در آن نقطه، باید کاری انجام داد. و من معتقدم کشورهایی که امروز اینجا حضور دارند، حتی بیش از ایالات متحده از این موضوع آسیب می‌بینند.

طرف گفت‌وگوکننده اصلی در مورد ایران، پاکستان بوده و همچنان نیز هست.

فیلد مارشال منیر به زودی به ایران سفر خواهد کرد و ما در بالاترین سطوح دولت خود با او در ارتباط دائمی هستیم.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.