اعزام نیرو‌های جدید اندونزی به لبنان

صدا و سیما شنبه 02 خرداد 1405 - 10:52
اندونزی یک یگان جدید متشکل از ۷۴۴ نیروی نظامی را برای مشارکت در مأموریت نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) اعزام کرد.

اعزام نیرو‌های جدید اندونزی به لبنان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، فرمانده ارتش اندونزی اعلام کرد مراسم اعزام نیرو‌های «گروهان گارودا» در مقر ارتش در جاکارتا برگزار شده و این نیرو‌ها جایگزین یگان قبلی مستقر در لبنان خواهند شد.

وی از نظامیان خواست مأموریت خود را با «انضباط، حرفه‌ای‌گری و تعهد بالا» انجام دهند و تأکید کرد اعتبار و حیثیت کشور بر دوش نیرو‌های اعزامی قرار دارد.

ارتش اندونزی اعلام کرده این نیرو‌ها در چارچوب مأموریت سازمان ملل و بر اساس قطعنامه شورای امنیت، مسئولیت کمک به حفظ ثبات امنیتی، نظارت بر توقف درگیری‌ها و حمایت از امنیت جنوب لبنان را برعهده خواهند داشت.

این یگان شامل ۵۷۱ نیروی زمینی، ۷۹ نیروی دریایی، ۶۳ نیروی هوایی و ۳۱ نفر از ستاد ارتش اندونزی است و به‌مدت یک سال در لبنان مستقر خواهد بود.

اندونزی از سال ۲۰۰۶ در مأموریت یونیفل مشارکت دارد و از جمله بزرگ‌ترین کشور‌های اعزام‌کننده نیروی حافظ صلح به این مأموریت محسوب می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.