قبض ماهانه ۳۰ میلیون‌دلاری به نام مردم ایران صادر شد

الف شنبه 02 خرداد 1405 - 11:11
درحالی‌که مرزهای زمینی برای دورزدن محاصره دریایی جایگزین مسیر جنوب شدند، صف چندین هزار کامیونی در مهم‌ترین مرز ارتباطی ایران با ترکیه و اروپا، ماهانه ۳۰ میلیون دلار از جیب مردم ایران خارج می‌کند.

به گزارش فارس؛ رئیس اتاق بازرگانی تبریز یونس ژائله عنوان کرد که در مرز بازرگان، ۱۰ هزار کامیون ایرانی منتظر ورود هستند. طبق اطلاعات میدانی، این راننده‌ها حدود ۳ هفته است که در مهم‌ترین مرز وارداتی کشور متوقف شدند و روند واردات کالاهای مورد نیاز کشور کند شده است. حدود ۴۰ روز قبل، ترامپ محاصره علیه بنادر ایران را آغاز کرد تا روند صادرات نفتی و واردات کالاهای اساسی مردم را مختل کند.

 پس از آن بود که برای مقابله با محاصره، به ظرفیت مرزهای زمینی کشور برای عبور امن و سریع کالا چشم دوخته شد. مرز بازرگان که با محدودیت طرف ترکیه‌ای، تعدد سازمان‌های مستقر در مرز و نبود هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط، مواجه است، با ادامه این رویه،‌ هزینه خواب کالا و راننده در مرز را به قیمت نهایی اضافه می‌کند که توقف همین کامیون‌ها، ماهانه ۳۰ میلیون دلار برای مردم آب می‌خورد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.