هنوز پول گندمکاران پرداخت نشده است

صدا و سیما شنبه 02 خرداد 1405 - 14:47
رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت؛ با وجود اظهارات مسئولان مبنی بر تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران، هنوز پولی بابت گندم‌های فروخته شده به دولت پرداخت نشده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عطاالله هاشمی در گفتگو با رسانه ملی با اشاره به استمرار برداشت گندم در نیمه جنوبی کشور تصریح کرد؛ تاخیر در پرداخت پول گندم های تحویل داده شده به سیلوهای دولتی هم ادامه دارد و با وجود عبور خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از یک میلیون و هفتصد هزار تن، هنوز پولی پرداخت نشده است.

وی بهای گندم‌های فروخته شده به دولت را ۸۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کشاورزان همانند سایرقشرهای مردم برای معیشت روزمره خود نیاز به درآمد دارند و درمورد گندم، بابت هزینه‌های کاشت و خرید اقلام مورد نیاز و همچنین کمباین و کامیون به دیگران بدهکارند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران تصریح کرد: کشاورزانی که ترجیح می دهند محصول خود را به دولت بفروشند تا برای تامین نان مردم استفاده شود، انتظار دارند پول خود را نیز طبق عرف و قانون دریافت کنند.

بر اساس قانون، دولت مکلف است از بیست و چهار ساعت پس از تحویل گرفتن گندم، بهای آن را پرداخت کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.