ادعای الجزیره درباره توافق ایران و آمریکا | ایران از طریق پاکستان به «یادداشت تفاهم» دست یافته و منتظر پاسخ آمریکا است | توافق اولیه درباره پایان جنگ، رفع محاصره و بازگشایی تنگه هرمز | توافق هسته‌ای چه می‌شود؟

اقتصادنیوز شنبه 02 خرداد 1405 - 17:40
اقتصادنیوز: الجزیره نوشت: ایران از طریق میانجیگری پاکستان به «یادداشت تفاهم» دست یافته و اکنون در انتظار پاسخ آمریکا است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، الجزیره به نقل از یک مقام ایرانی ادعا کرد که ایران از طریق میانجیگری پاکستان به «یادداشت تفاهم» دست یافته و اکنون در انتظار پاسخ آمریکا است.

در ادامه این مطلب آمده است: این یادداشت شامل مفادی برای «پایان دادن به جنگ، رفع محاصره، بازگشایی هرمز و خروج نیروهای آمریکایی از منطقه جنگی» است.

این مقام گفت که توافق به مسائل هسته‌ای نمی‌پردازد زیرا آنها «پیچیده هستند و به زمان کافی برای مذاکره نیاز دارند»، اما اشاره کرد که مسیری به سوی مذاکرات هسته‌ای می‌تواند ۳۰ روز پس از اجرایی شدن توافق گشوده شود.

قرار بود فرمانده ارتش پاکستان این یادداشت تفاهم را در تهران اعلام کند، اما او برای هماهنگی با واشنگتن، تهران را ترک کرد.

این مقام افزود که قطر نقش عمده‌ای در تدوین این یادداشت تفاهم و تسهیل ارتباط بین میانجی‌ها و آمریکا ایفا کرده است، در حالی که تأکید کرد ایران «نمی‌تواند امتیازاتی فراتر از آنچه در یادداشت تفاهم تصریح شده، ارائه دهد.»

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.