متولی حقوق بازنشستگان عوض شد

الف شنبه 02 خرداد 1405 - 18:33
با تصویب لایحه «ایجاد نظام جدید تامین اجتماعی» که وزارت اقتصاد و وزارت کار به دنبال تصویب آن هستند، خزانه کل کشور متولی اصلی پرداخت حقوق بازنشستگان می‌شود‌.

به گزارش فارس؛ وزارت اقتصاد و وزارت کار به دنبال تصویب لایحه‌ای در دولت با عنوان «لایحه ایجاد نظام جدید تامین اجتماعی» هستند که بر اساس آن حق بیمه سهم کارفرما از ۲۳ درصد به ۷ درصد کاهش می‌یابد.طبق این لایحه سهم حق بیمه پرداختی کارفرما و بیمه شده برابر و در مجموع ۱۴ درصد خواهد بود و ۱۶ درصد مابقی از محل درآمدهای مالیاتی تامین خواهد شد.


همچنین کلیه منابع حاصل در خزانه‌داری کل کشور جمع شده و حقوق بازنشستگان از خزانه‌داری پرداخت خواهد شد.در صورت تصویب این لایحه دارایی‌ها و تعهدات سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه از وزارت کار جدا شده و به دولت منتقل می‌شود.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.