فیروز آبادی: قطع اینترنت به شکل کنونی توجیه ناپذیر است/ اگر پزشکیان بخواهد می تواند اینترنت را باز کند

اقتصادنیوز یکشنبه 03 خرداد 1405 - 08:27
اقتصادنیوز: فیروزآبادی گفت: من معتقدم که رئیس جمهور اگر بخواهد می تواند اینترنت را باز کند.به هر حال ما در حکمرانی اینترنت دچار چالش هستیم و مسئله بستن یا باز کردن فضای مجازی که سال هاست مطرح می شود، از معضلاتی است که کشور تاکنون نتوانسته آن را حل کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه خراسان، سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی و رئیس پیشین مرکز ملی فضای مجازی منتقد سیاست های کنونی اینترنت است.

او گفت: بی شک، قطع اینترنت به این نحو که اکنون وجود دارد توجیه ناپذیر است و مسئولان مرتبط، وقتی در این باره در معرض رسانه قرار می گیرند چون قطع اینترنت را نمی توانند توجیه کنند، اصطلاحا جنبه اعتراض و مخالفت خوانی به خود می گیرند.

فیروزآبادی می گوید: اگر هم واقعا مخالف قطع اینترنت باشند، نمی خواهند برای بازگشایی آن از اختیاراتشان استفاده کنند و اگر هم فرض کنیم دارای اختیارات باشند و امکان رفع محدودیت اینترنت را ندارند، یعنی تلاش کردند که محدودیت اینترنت را بردارند و به نتیجه نرسیدند، نشان از وجود یک بن بست در حوزه های سیاست گذاری، تصمیم گیری و تصمیم سازی است . البته من معتقدم که رئیس جمهور اگر بخواهد می تواند اینترنت را باز کند.به هر حال ما در حکمرانی اینترنت دچار چالش هستیم و مسئله بستن یا باز کردن فضای مجازی که سال هاست مطرح می شود، از معضلاتی است که کشور تاکنون نتوانسته آن را حل کند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.