بیانیه محکومیت افتتاح سفارت سومالی‌لند در قدس اشغالی

مشرق نیوز یکشنبه 03 خرداد 1405 - 15:58
جمعی از کشورهای عربی و اسلامی، اقدام غیرقانونی و غیرقابل قبول منطقه موسوم به «سومالی‌لند» در افتتاح «سفارتخانه» ادعایی خود در قدس اشغالی را محکوم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از الخلیج آنلاین،وزرای امور خارجه عربستان ، مصر، قطر، اردن، ترکیه، پاکستان، اندونزی، جیبوتی، سومالی، فلسطین، عمان، سودان، یمن، لبنان و موریتانی، با شدیدترین لحن، اقدام غیرقانونی و غیرقابل قبول منطقه موسوم به «سومالی‌لند» در افتتاح «سفارتخانه» ادعایی خود در قدس اشغالی را که نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه و لطمه مستقیم به وضعیت حقوقی و تاریخی قدس اشغالی است، محکوم کردند.

در این بیانیه تاکید شده است که افتتاح سفارت در شهر قدس اشغالی اقدامی غیرقانونی، مردود و فاقد اعتبار است.

بر اساس این بیانیه، کشورهای امضا کننده مخالفت کامل خود را با هرگونه اقدام یک‌جانبه‌ای اعلام کردند که با هدف تثبیت واقعیتی غیرقانونی در قدس اشغالی یا اعطای مشروعیت به هرگونه نهاد و ترتیبات مغایر با قواعد حقوق بین‌الملل انجام شود.

این کشورها بار دیگر تاکید کردند: قدس شرقی سرزمینی فلسطینی و اشغال شده از سال ۱۹۶۷ است و هر اقدامی با هدف تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی آن باطل و مردود و فاقد وجهه و اعتبار حقوقی و قانونی است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.