گفتگوی مقامات قطر و عمان درباره میانجی‌گری پاکستان بین ایران و آمریکا

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 19:44
تهران – ایرنا – مقامات عالی‌رتبه قطر و عمان درباره تحولات منطقه از جمله میانجی‌گری پاکستان بین ایران و آمریکا گفتگو کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، دیوان امیر قطر اعلام کرد که شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در یک تماس تلفنی با «هیثم بن طارق» سلطان عمان درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

دیوان امیر قطر همچنین تاکید کرد که تمیم آل ثانی و هیثم بن طارق در این تماس تلفنی بر اهمیت دستیابی به راه‌حلی در سریع‌ترین زمان ممکن برای حفظ امنیت منطقه تاکید کردند.

وزارت امور خارجه قطر نیز با انتشار بیانیه‌ای از گفتگوی «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه این کشور با «بدر البوسعیدی» همتای عمانی‌ او خبر داد.

براساس این بیانیه، طرفین در این گفتگو درباره تلاش‌های پاکستان برای میانجی‌گری بین ایران و آمریکا تبادل نظر کردند.

ساعاتی پیش نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در جریان یک تماس تلفنی با سلطان عمان، روابط دوجانبه میان دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

رجب طیب اردوغان در این گفت‌وگو تاکید کرد که شعله‌ور شدن هرگونه جنگ جدید در منطقه به مصلحت هیچ‌کس نخواهد بود و حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک در شرایط کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد که کشورش دوشادوش «کشورهای برادر در منطقه»، تمام تلاش خود را برای دست‌یابی به یک صلح پایدار به کار بسته است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.