راشاتودی: ایران یک‌پنجم ناوگان پهپادهای ریپر آمریکا را نابود کرد

مشرق نیوز دوشنبه 04 خرداد 1405 - 23:14
راشا تودی اعلام کرد که ارتش آمریکا از زمان آغاز تجاوز غیرقانونی آمریکایی- صهیونیستی به خاک ایران، یک‌پنجم ناوگان پهپادهای «ریپر» خود را با آتش پدافندی تهران از دست داده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری راشا تودی در گزارشی اعلام کرد که ارتش آمریکا از زمان آغاز درگیری با ایران (تجاوز غیرقانونی آمریکایی- صهیونیستی به خاک ایران)، تا ۳۰ فروند پهپاد MQ-۹ Reaper را از دست داده است که تقریباً یک پنجم کل ناوگان پیش از جنگ واشنگتن را تشکیل می‌دهد.

در این گزارش آمده است: ارزش این پهپادها نزدیک به یک میلیارد دلار است.

به گفته این رسانه، بخش عمده‌ای از آنها توسط آتش پدافندی ایران نابود شده و یا به شدت آسیب دیده‌اند. MQ-۹ Reaper قادر به انجام ماموریت‌های شناسایی و ضربتی است. تخمین زده می‌شود که هر یک از این پهپادها بیش از ۳۰ میلیون دلار قیمت داشته باشد.

راشا تودی افزود: به گفته ژنرال دیوید تیبور، معاون رئیس ستاد پنتاگون در امور طرح‌ها و برنامه‌ها، ناوگان هواپیماهای ریپر آمریکا اکنون به حدود ۱۳۵ فروند کاهش یافته است که به طور قابل توجهی کمتر از حداقل تعداد تعیین شده برای نیروی هوایی، یعنی ۱۸۹ فروند، است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.