پنل‌های خورشیدی دانش‌بنیان وارد بازار سرمایه شدند

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 08:36
تهران - ایرنا - برای نخستین‌بار در کشور ۴۰۰ دستگاه سبد تجهیزات برق خورشیدی شامل پنل و اینورتر، متعلق به یک مجموعه دانش‌بنیان عضو منطقه بین‌المللی نوآوری ایران، در بورس کالای ایران عرضه شد.

به گزارش گروه علمی ایرنا، در یک گام راهبردی برای زیست‌بوم فناوری و انرژی‌های تجدیدپذیر کشور، ۴۰۰ سبد تجهیزات برق خورشیدی شامل پنل و اینورتر در بورس کالای ایران عرضه شد که از این تعداد، ۱۰۰ دستگاه در مرحله نخست با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت.

این تجهیزات که حاصل تلاش متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان از اعضای منطقه بین‌المللی نوآوری ایران است، با همکاری و هدایت سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) وارد بازار سرمایه شد.

ورود تجهیزات انرژی خورشیدی شرکت‌های فناور به بورس کالا، فراتر از یک معامله تجاری، گامی کلیدی در توسعه بازار فناوری‌های پاک، تسهیل فرایند ورود محصولات دانش‌بنیان به بازارهای رسمی و افزایش سهم شرکت‌های نوآور در اقتصاد انرژی کشور محسوب می‌شود.

این مسیر که در سال‌های اخیر با حمایت از فناوری‌های راهبردی شتاب بیشتری گرفته است، اکنون با حضور این شرکت در بازار سرمایه به نقطه عطفی در تجاری‌سازی دستاوردهای علمی رسیده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، پذیرش این کالا پس از بررسی دقیق مدارک، مستندات و تاییدهای فنی در چهارصد و شصت و چهارمین جلسه کمیته عرضه بورس کالا در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۴، در بازار فرعی به تصویب رسیده بود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.