اقدام جدید آمریکا علیه: نهاد مدیریت آبراهه خلیج فارس تحریم شد

اقتصادنیوز پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 07:13
اقتصادنیوز: آمریکا نهاد مدیریت آبراهه خلیج فارس را به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از شبکه الجزیره، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که نهاد مدیریت آبراهه خلیج فارس را به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

گفتنی است که نهاد مدیریت آبراهه خلیج فارس (Persian Gulf Strait Authority - PGSA) نهاد قانونی و مرجع نمایندگی جمهوری اسلامی ایران جهت مدیریت عبور و مرور از تنگه هرمز است.

همچنین دریانوردی در حریم معرفی شده تنگه هرمز که حدود آن پیش از این از سوی نیروهای مسلح و مقامات جمهوری اسلامی ایران تعیین شده، منوط به هماهنگی کامل با این نهاد است و عبور بدون مجوز، غیرقانونی تلقی خواهد شد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.