ماجرای ویزای تیم ملی فوتبال ایران چیست؟

پارسینه پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 08:21
بحث ویزای ساعتی برای اعضای تیم ملی فوتبال جهت حضور در آمریکا موضوعی نادرست و از اساس غلط است.

به گزارش پارسینه به نقل از همشهری آنلاین ، طی روزهای اخیر خبری در حال پخش شدن است که تیم ملی ایران برای حضور در آمریکا برای انجام مسابقات مرحله گروهی فقط می تواند با داشتن ویزای ساعتی در شهرهای این کشور حضور پیدا کند و بعد از مسابقه هم باید سریعا خاک این کشور را ترک کند.

این خبر در حالی مطرح شده که نگاه ساده به قوانین فیفا هم می تواند کذب بودن آن را مشخص کند. طبق قوانین فیفا هر تیمی باید حدال ۲۴ و حداکثر ۷۲ ساعت قبل از مسابقه در شهر محل برگزاری مسابقه حضور داشته باشد و عملا چنین موضوعی که یک تیم با داشتن ویزای ساعتی بتواند وارد شهرهای آمریکا شود پوچ است.

تیم ملی فوتبال کشورمان برای شرایط رفت و آمدی بهتر کمپ تمرینی خود را از آریزونا به شهر تیخوانای مکزیک منتقل کرده و در واقع اعضای تیم ملی باید هم ویزای کشور مکزیک را داشته باشند و هم برای برگزاری مسابقات باید ویزای آمریکا را دریافت کنند.
این موضوع باعث شده تا شایعات زیادی در مورد نحوه ویزای تیم ملی پخش شود که هیچ کدام در حال حاضر درست نیست.
 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.