دنیای اقتصاد: اسپیس ایکس پیش از عرضه اولیه سهام خود، قراردادهایی به ارزش ۶.۴۵میلیارد دلار با نیروی فضایی آمریکا منعقد کرد. اسپیس ایکس در مسیر بزرگترین عرضه اولیه سهام خود در ماه آینده قرار دارد و اکنون از سوی دولت ترامپ حمایت مالی قابلتوجهی دریافت کرده است. روز جمعه، نیروی فضایی ایالات متحده اعلام کرد که به عنوان بخشی از قرارداد ساخت ماهوارههایی که بخشی از سیستم موشکی و دفاع هوایی خواهند بود و رئیسجمهور ترامپ آن را «گنبد طلایی» مینامد، مبلغ ۴.۱۶میلیارد دلار به اسپیس ایکس پرداخت میکند. این اعلامیه پس از قرارداد جداگانهای که نیروی فضایی اوایل این هفته به ارزش ۲.۲۹میلیارد دلار به شرکت ایلان ماسک واگذار کرد، منتشر شد. این قرارداد شامل ساخت یک شبکه ارتباطی در مدار پایین زمین توسط اسپیس ایکس است. این قراردادها، افشاگریای را که در پرونده عرضه اولیه سهام اسپیسایکس که هفته گذشته منتشر شد، به تفصیل شرح داده شده بود، تقویت میکند: این شرکت به شدت به قراردادهای دولتی وابسته است. یکپنجم درآمد اسپیسایکس در سال ۲۰۲۵ از سازمانهای دولتی حاصل شده است.
منبع خبر "
دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.