به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رویترز، دهها معترض روز گذشته (شنبه) مقابل یک مرکز بازداشت مهاجران تحت مدیریت اداره مهاجرت آمریکا (ICE) در ایالت نیوجرسی تجمع کردند و خواستار تعطیلی این مرکز و پایان بازداشت مهاجران شدند. معترضان با حمل پلاکاردها و سر دادن شعارهایی علیه سیاستهای مهاجرتی دولت آمریکا، بازداشت مهاجران را «غیرانسانی» توصیف کردند و خواستار آزادی افرادی شدند که در این مرکز نگهداری میشوند.
این تجمع در حالی برگزار شد که اعتراضها به سیاستهای مهاجرتی و شرایط نگهداری مهاجران در مراکز بازداشت آمریکا طی ماههای اخیر افزایش یافته است. برخی فعالان حقوق بشری میگویند بسیاری از بازداشتشدگان ماهها بدون تعیین تکلیف روشن در این مراکز نگهداری میشوند و دسترسی محدودی به خدمات حقوقی و خانوادگی دارند.
سازماندهندگان تجمع اعلام کردند هدف آنها جلب توجه افکار عمومی به وضعیت مهاجران و فشار بر مقامهای ایالتی و فدرال برای تغییر سیاستهای بازداشت است. آنها همچنین از دولت خواستند به جای بازداشت، از راهکارهای جایگزین برای رسیدگی به پروندههای مهاجرتی استفاده کند.
در مقابل، مقامهای اداره مهاجرت آمریکا تأکید کردهاند این مراکز بخشی از روند قانونی رسیدگی به پروندههای مهاجرتی هستند و فعالیت آنها مطابق قوانین فدرال انجام میشود. با این حال، منتقدان معتقدند افزایش بازداشت مهاجران به یکی از موضوعات جنجالی در آستانه انتخابات آمریکا تبدیل شده است و احتمالاً همچنان محور اعتراضهای مدنی باقی خواهد ماند.













