رایزنی سران عربستان و فرانسه درباره تلاش‌های دیپلماتیک در منطقه

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 18:46
تهران- ایرنا- منابع سعودی از تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه با ولیعهد عربستان و گفت‌وگوی آن‌ها درباره تلاش‌های دیپلماتیک با هدف تقویت ثبات در منطقه خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری عربستان (واس)، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی امروز از «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه تماس تلفنی دریافت کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی به بررسی زمینه‌های همکاری مشترک و راهکارهای توسعه و تقویت این همکاری‌ها پرداختند.

آن‌ها همچنین پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک، اوضاع منطقه و تلاش‌های دیپلماتیک جاری برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه و نیز تضمین امنیت و آزادی دریانوردی را بررسی کردند.

رئیس جمهور فرانسه امروز همچنین با «هیثم بن طارق» سلطان عمان تلفنی گفت‌وگو کرد و تحولات منطقه و به تلاش‌های دیپلماتیک صورت گرفته برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها با هدف حمایت از امنیت و ثبات منطقه و کمک به تضمین آزادی دریانوردی و تجارت بین‌المللی پرداخت.

در همین ارتباط، «ژان نوئل بارو»، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانسوی «بی‌اف‌ام‌تی‌وی» گفت که تهران و واشنگتن باید هر آنچه در توان دارند برای دستیابی به توافق انجام دهند، زیرا ادامه وضعیت کنونی به ضرر همه است.

بارو از ایالات متحده و ایران خواست به توافق دست یابند، زیرا به گفته او وضعیت کنونی «غیرقابل تحمل» است.

وی تأکید کرد: «ما هر روز پیامدهای بسته شدن تنگه هرمز را احساس می‌کنیم و به‌طور کلی نیز آثار آن بر اقتصاد جهانی و اقتصاد فرانسه مشهود است. بنابراین این وضعیت باید متوقف شود».

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.