بی‌هنجاری دمایی در نیمه شمالی کشور/ دمای هوا در گرگان به ۴۷ درجه می‌رسد

خبرگزاری میزان دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:18
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از نفوذ توده هوای گرم در روز جمعه خبر داد و گفت: انتظار می‌رود این بی هنجاری دمایی در استان‌های مازندران و گلستان شدیدتر باشد و در برخی نقاط این استان‌ها افزایش دما تا ۱۵ درجه رخ دهد.
خبرگزاری میزان -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح وضعیت جوی کشور گفت: روز جمعه با نفوذ توده هوای گرم پیش بینی می‌شود که دمای بیشینه اکثر نقاط کشور با افزایشی محسوس بیش از ۲ درجه همراه خواهد داشت. 

به گفته ضیاییان، انتظار می‌رود که این بی هنجاری دمایی در استان‌های مازندران و گلستان شدیدتر بوده به شکلی که در برخی نقاط این استان‌ها افزایش دما تا ۱۵ درجه را نیز شاهد خواهیم بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: بیشینه دما برای شهر تهران در روز پنجشنبه ۳۴ درجه و در روز جمعه ۳۶ درجه پیش بینی می‌شود.

وی گفت: دمای شهر ساری امروز ۳۲ و فردا با افزایش دمای ۱۲ درجه به حدود ۴۴ درجه سلسیوس خواهد رسید. همچنین دمای شهر گرگان امروز ۳۴ درجه و روز جمعه حدود ۴۷ درجه پیش بینی می‌شود. 

ضیاییان افزود: روز شنبه با نفوذ توده هوای خنک، انتظار می‌رود در اکثر نقاط کشور به ویژه در نیمه شمالی کشور، وضعیت دمایی ضمن کاهش محسوس، به وضعیت نرمال قبل از روز جمعه باز گردد به طوریکه دمای بیشینه تهران حدود ۳۲، ساری حدود ۲۶ و گرگان حدود ۲۶ درجه شود.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.