نماینده پارلمان عراق: حضور نظامیان آمریکایی ثبات و امنیت ما را تهدید می‌کند

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 08:17
تهران-ایرنا- یک نماینده در پارلمان عراق، تداوم حضور پایگاههای نظامی آمریکا در کشورش را تهدیدی برای امنیت و ثبات آن دانست و گفت: عراق قادر است از طریق نیروهای امنیتی و نهادهای نظامی خود، بدون نیاز به هیچ گونه حضور نظامی خارجی، از خاک خود محافظت کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از المعلومه،« فالح الخزعلی» نسبت به ادامه حضور پایگاه‌های آمریکایی در عراق هشدار داد و آن را تهدیدی برای امنیت و ثبات کشورش دانست.

الخزعلی بیان کرد: آمریکا از پایگاه‌های نظامی خود در داخل عراق برای دستیابی به اهدافی که با منافع کشورش در تضاد است و موجب بی‌ثباتی امنیتی آن می‌شود، استفاده می‌کند.

وی افزود: فعالیت فزاینده این پایگاه‌ها نگرانی‌های جدی در مورد پیامدهای آن بر امنیت و حاکمیت عراق را ایجاد می‌کند، از همین رو اتخاذ اقدامات قاطع برای برطرف کردن این نگرانی‌ها ضروری است.

الخزعلی از «علی الزیدی» نخست وزیر عراق، خواست تا مصوبه پارلمان در مورد خروج نیروهای خارجی از خاک عراق را به گونه‌ای که تضمین‌کننده تقویت حاکمیت ملی و حفاظت از امنیت و ثبات داخلی باشد، اجرایی کند.

وی تأکید کرد: عراق قادر است از طریق نیروهای امنیتی و نهادهای نظامی خود، بدون نیاز به هیچ گونه حضور نظامی خارجی، از خاک خود محافظت کند.

گفتنی است که پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ ، لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد، اما این مصوبه تاکنون اجرایی نشده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.