آغاز تجهیز 12 هزار مدرسه در سراسر کشور به نیروگاه خورشیدی

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 12 خرداد 1405 - 08:30
امروز تجهیز 12 هزار مدرسه در سراسر کشور به نیروگاه خورشیدی به صورت عملیاتی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امروز و همزمان با انعقاد یک تفاهم‌نامه، تجهیز 12 هزار مدرسه در سراسر کشور به نیروگاه خورشیدی به صورت عملیاتی آغاز خواهد شد.

در چارچوب تفاهم میان ساتبا و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در فاز نخست 12 هزار مدرسه دولتی در سطح کشور، هرکدام با ظرفیت 5 کیلووات به سامانه خورشیدی متصل به شبکه مجهز خواهند شد.

این طرح از یک سو به توسعه تولید پراکنده برق و تولید در محل مصرف کمک می‌کند و از سوی دیگر، یک ظرفیت آموزشی ارزشمند برای دانش‌آموزان ایجاد خواهد کرد تا با مراحل طراحی، احداث و بهره‌برداری نیروگاه‌های خورشیدی آشنا شوند؛ موضوعی که می‌تواند در شکل‌دهی به مسیر مهارتی و آینده شغلی دانش‌آموزان نیز اثرگذار باشد.

 بر این اساس، درآمد حاصل از تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی مدارس می‌تواند به تقویت زیرساخت‌های آموزشی کمک کند.

ساتبا در این طرح، تجهیزات اصلی سامانه‌های خورشیدی شامل پنل، اینورتر و استراکچر را تامین و در اختیار سازمان توسعه و نوسازی مدارس قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.