صداوسیما یک دختر ۱۷ ساله را عروس کرد!

عصر ایران سه شنبه 12 خرداد 1405 - 13:26
در طول پخش مجموعه در و تخته بارها بر مزایای ازدواج در سن پایین تأکید شد؛ موضوعی که واکنش منفی بخشی از مخاطبان را نسبت به ترویج کودک همسری به همراه داشت.

برترین‌ها نوشت: سریال «در و تخته» امشب به پایان رسید؛ مجموعه‌ای که از همان ابتدا به دلیل پرداختن به موضوع ازدواج یک دختر و پسر ۱۷ ساله و تلاش خانواده برای راضی شدن به این ازدواج، با انتقادهایی درباره ترویج کودک‌همسری روبه‌رو شد.

داستان سریال در کنار ماجرای جابه‌جایی نوزادان در بیمارستان، به مسئله محرمیت و در نهایت ازدواج دو نوجوان می‌پرداخت. در طول پخش این مجموعه بارها بر مزایای ازدواج در سن پایین تأکید شد؛ موضوعی که واکنش منفی بخشی از مخاطبان را به همراه داشت.

سریال در و تخته

در روند داستان، در حالی که شخصیت‌های اصلی در ۱۷ سالگی به عقد هم درآمده بودند، در قسمت آخر با نمایش گذشت زمان و رسیدن دختر و پسر به سن ۱۸ سالگی، سکانس عروسی به تصویر کشیده شد؛ موضوعی که به نظر می‌رسد با تأکید بر سن قانونی ۱۸ سال برای ازدواج، تلاش شده حواشی و انتقادهای قبلی تا حدی تعدیل یا به نوعی ماست‌مالی شود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.