بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی پایتخت به بهره برداری رسید

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 10:25
عملیات احداث و بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی 2 مگاواتی نمایشگاه بین‌المللی تهران با اتصال کامل به شبکه برق سر

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نیروگاه خورشیدی 2 مگاواتی نمایشگاه بین‌المللی تهران که در راستای اجرای تکلیف قانونی دستگاه‌های دولتی برای تأمین 20 درصد برق مصرفی از انرژی‌های تجدیدپذیر تعریف شده، در دو فاز عملیاتی اجرا شده است.

فاز نخست این نیروگاه با ظرفیت 1.1 مگاوات در آبان‌ماه 1404 و در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور وزرای نیرو و صمت به بهره‌برداری رسید. در ادامه، فاز دوم این مجموعه نیز با ظرفیتی معادل 825 کیلووات تکمیل شد و برق تولیدی آن به شبکه سراسری پیوست.

با بهره‌برداری از این ظرفیت جدید، نیروگاه خورشیدی نمایشگاه بین‌المللی تهران اکنون با ظرفیت نهایی 2 مگاوات، عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی استان تهران را کسب کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.