مقام نظامی سابق صهیونیست: زمان آن رسیده که ارتش مقابل کابینه بایستد

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 13:52
رئیس اسبق ستاد ارتش صهیونیستی با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار در جبهه لبنان گفت ارتش باید مقابل کابینه بایستد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه اعترافات صهیونیست‌ها به شکست اهداف اعلام شده توسط ارتش و کابینه اسرائیل در جنگ اخیر در منطقه و به ویژه جبهه لبنان و تلفات سنگینی که این رژیم از حزب الله دریافت می‌کند، وب سایت عبری والا نیوز به نقل از دان حالوتس، رئیس اسبق ستاد ارتش اشغالگر اعلام کرد که آنها (کابینه و ارتش اسرائیل) نیروهای ما را مانند دسته‌ای از اردک‌ها به میدان تیر در لبنان فرستادند.

بر اساس این گزارش، حالوتس تاکید کرد که فرمانده ارتش مسئولیت دارد در برابر کابینه بایستد و به آن بگوید که ما همه گزینه‌ها را امتحان کرده‌ایم.

این رئیس پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، با اشاره به بی‌فایده بودن اقدام ارتش اسرائیل در اشغال موقت قلعه الشقیف در جنوب لبنان گفت که سیطره بر پایگاه الشقیف بدون داشتن یک استراتژی جامع و روشن، بی‌معنی است.

وی تصریح کرد که زمان آن رسیده که نهاد نظامی اسرائیل موضع قاطعی علیه نهاد سیاسی اتخاذ کند و بگوید که دیگر کافیست و ادامه وضع موجود در لبنان دیگر معنایی ندارد.

این مقام نظامی ارشد سابق صهیونیست در ادامه از عملکرد سران اپوزیسیون این این رژیم هم به شدت انتقاد کرده و گفت که یائیر لاپید و بنی گانتز «ارزش اپوزیسیون را از بین برده‌اند» و باید استعفا کنند.

از طرف دیگر، روزنامه عبری هاآرتص به نقل از محافل نظامی رژیم صهیونیستی گزارش داد که بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی در حالی مشغول تبلیغ درباره کنترل اسرائیل بر قلعه الشقیف در جنوب لبنان شده‌اند که فراموش کرده‌اند انتشار یک تصویر از پرچم اسرائیل و تیپ گولانی بر فراز قلعه الشقیف در جنوب لبنان برای سرپوش گذاشتن بر وضعیت آشفته فعلی ارتش در این منطقه و وضعیت فعلی جنگ در جبهه لبنان کافی نیست.

این رسانه عبری تاکید کرد که ما به جای طرح سوالات لازم در مورد استراتژی ارتش و کابینه در جبهه شمالی و فقدان پاسخ به تهدید پهپادهای فیبر نوری حزب‌الله که هر روز شلیک می‌شوند، درگیر موجی از تبلیغات نوستالژی در مورد بازگشت هیجان انگیز به اماکن تاریخی لبنان شده‌ایم.

در همین حال، دیوید آزولای، رئیس نهاد موسوم به شورای منطقه‌ای شهرک المطلة، با هجمه تند علیه کابینه رژیم صهیونیستی به‌ریاست بنیامین نتانیاهو گفت: وضعیت ساکنان جبهه شمالی و خط مقدم، غیر قابل تصور و غیر قابل تحمل است، اینجا شب‌ها پر از وحشت است، آژیرها به صدا در می‌آیند، شهرک‌نشینان به‌دنبال پناهگاه می‌دوند و به‌نظر می‌رسد که این چیزها اصلاً برای کابینه اسرائیل مهم نیست، اما نمی‌توان این واقعیت دیوانه‌وار را عادی کرد.

رسانه‌های صهیونیستی هم تأکید کردند که پهپادهای حزب‌الله هم تبدیل به یک کابوس بزرگ شده و حتی وحشتناک‌تر از موشک‌ها هستند و در هر مکانی که بخواهند فرود می‌آیند و موج بزرگی از وحشت ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.