تسهیل مراودات تجاری تهران-دوشنبه در دیدار اتابک با همتای تاجیکستانی

ایرنا جمعه 15 خرداد 1405 - 17:21
تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری‌ اسلامی ایران و همتای تاجیکستانی وی در حاشیه اجلاس وزیران صنعت سازمان همکاری شانگهای و بر توسعه مراودات تجاری تهران-دوشنبه تاکید کردند.

به گزارش عصر جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، دیدار سیدمحمد اتابک با «شیرعلی کبیر» وزیر صنعت و فناوری‌های نوین تاجیکستان با هدف بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌ها و تقویت پیوندهای اقتصادی متقابل برگزار شد و طرفین بر تسریع در روند اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه‌های پیشین و عملیاتی کردن توافقات فی‌مابین تأکید کردند.

افزایش سطح مبادلات تجاری بین دو کشور، اهتمام به توانمندی و ظرفیت‌های گسترده ایران در بخش‌های مختلف ذخایر و عناصر معدنی، فرآوری مواد معدنی، صنایع دارویی، نساجی و آمادگی توسعه تعاملات مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به اهمیت افزایش حجم مبادلات، وزرای صنعت دو کشور بر ضرورت تسهیل در فرآیندهای اداری جهت تسریع در روان‌سازی روابط تجاری و صنعتی میان تهران و دوشنبه توافق کردند.

در این نشست بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای به عنوان بستر تحولی نو در همگرایی صنعتی کشورهای عضو، رایزنی‌های کارشناسی و پیگیری مستمر توافقات به‌منظور دستیابی به نتایج ملموس در آینده تاکید شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.