به گزارش جمعه ایرنا به نقل از شبکه روسیه الیوم، کمیته دفاع از حسام ابو صفیه با اشاره به اینکه این پزشک فلسطینی توسط مقامات رژیم صهیونیستی به سلول انفرادی در زندان «نفحه» در صحرای نقب منتقل شده و شرایط فعلی او وخیم است، افزود: رئیس سابق بیمارستان کمال عدوان غزه، از درمان پزشکی و مراقبتهای بهداشتی محروم شده است.
در بیانیه کمیته دفاع از ابوصفیه آمده است که «تصمیم به انتقال ابوصفیه به سلول انفرادی به عنوان یک اقدام تنبیهی پس از درخواست تجدیدنظر در مورد ادامه بازداشت او و شکایت از قرار گرفتنش در معرض تهدیدها و فشارهای مداوم از سوی ماموران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و اداره زندان نفحه در دوره گذشته اتخاذ شده است.»
در این بیانیه آمده است: «مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل دکتر ابوصفیه را تحت شرایط سخت بازداشت و محرومیت مداوم از درمان پزشکی و مراقبتهای بهداشتی از زندان نقب به سلول انفرادی در زندان نفحه در صحرای نقب منتقل کردند.»
«ابو صفیه» معروف به «ابو الیاس» متولد ۲۱ نوامبر ۱۹۷۳ ،پزشک متخصص اطفال است که به عنوان مدیر بیمارستان «شهید کمال عدوان» در نوار غزه خدمت می کرد.
پیشتر خانواده «حسام ابوصفیه» پزشک اسیر فلسطینی در اردیبهشت ۱۴۰۵ اعلام کردند که مقامات رژیم اسرائیل به طور غیرقانونی مدت بازداشت وی را تمدید کردهاند.
خانواده وی تاکید کرده بودند که ابوصفیه همچنان بدون تفهیم اتهام رسمی در بازداشت به سر میبرد و بیش از دو ماه است که از ملاقات با وکیل محروم بوده؛ این وضعیت از زمان انتقال او به زندان «کتسیعوت» در منطقه النقب ادامه دارد.
در این بیانیه نسبت به وخامت وضعیت جسمانی این پزشک هشدار داده شده و آمده بود که وی در نتیجه خشونت، کاهش شدید وزن و محرومیت از خدمات درمانی مناسب در زندان، با مشکلات جدی سلامتی مواجه شده است.
دکتر حسام ابوصفیه، مدیر بیمارستان کمال عدوان در غزه، از جمله اسرای فلسطینی بود که قرار بود در چارچوب توافق آتشبس اخیر آزاد شود. وی در جریان جنگ بازداشت شد و با وجود شرایط سخت، از ترک بیمارستان خودداری کرد و حتی پس از بمباران این مرکز، در کنار بیمارانش باقی ماند؛ در حالی که پسرش ابراهیم در اکتبر ۲۰۲۴ ( مهر ۱۴۰۳)به شهادت رسید.













