واکنش رسانه ها و مقامات رژیم صهیونیستی به حملات موشکی ایران به سرزمین های اشغالی

ایرنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 05:34
تهران - ایرنا- حملات موشکی شب گذشته ی ایران به سرزمین های اشغالی که فرماندهی قرارگاه حضرت خاتم‌الانبیا(ص) این عملیات را به دلیل تداوم و گسترش جنایت رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی لبنان اعلام کرد در رسانه ها و میان مقامات اسرائیلی واکنش مختلفی داشته است.

به گزارش ایرنا ،ارتش رژیم صهیونیستی با صدور هشداری از ساکنان و رسانه‌های این رژیم خواست از انتشار اطلاعات، تصاویر و ویدئوهای مربوط به محل اصابت موشک‌ها خودداری کنند.

ساعت ۲۲ و ۳۵ دقیقه به وقت ایران، آژیر خطر در سرزمین های اشغالی به صدا در آمده و موشک هایی به اسرائیل شلیک شده است.

جبهه داخلی اسرائیل از فعال شدن آژیرهای هشدار در مناطق گسترده‌ای از جمله جولان، طبریا، صفد، العفوله، ناصره، کرمیئل، جنوب حیفا، الجلیل مرکزی، الخضیره و شهر حیفا خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی همچنان به‌طور مستمر در حال رصد و رهگیری تهدیدات هستند.

همچنین وزیر آموزش‌وپرورش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که با توجه به شرایط امنیتی، تمامی مدارس و مراکز آموزشی این رژیم روز دوشنبه تعطیل شده است.

گلعاد کریو» روزنامه‌نگار صهیونیست در انتقاد از عملکرد کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی نوشت: پس از سه سال و نیم از جنگی که با یک شکست سنگین آغاز شد، تنها در یک روز شاهد عملیات در خط تماس، تیراندازی از لبنان و حمله از سوی ایران هستیم.

وی افزود هیچ‌ کس جز توییت‌های تحریک‌آمیز "بزالل" اسموتریچ" [وزیر دارایی] و [ایتامار] بن‌گویر [وزیر امنیت داخلی] افکار عمومی ساکنان اسرائیل را خطاب قرار نمی‌دهد و برای آن توضیح نمی‌دهد که چه می‌گذرد.

این روزنامه‌نگار صهیونیست تاکید کرد: نه امنیتی وجود دارد، نه برنامه‌ای روشن و نه راهبردی مشخص؛ تنها یک جنگ چند جبهه‌ای در جریان است، در حالی که کابینه از ارائه هرگونه چشم‌انداز برای پایان دادن به آن ناتوان است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت یکشنبه شب گزارش داد که آمریکا در پیامی به اسرائیل، خواستار چند روز فرصت برای ارزیابی امکان دستیابی به یک توافق با ایران شده است.

یدیعوت آحارانوت در ادامه افزود: آمریکا به مقامات اسرائیلی اعلام کرده که بهتر است چند روز منتظر بمانند تا مشخص شود آیا امکان رسیدن به توافق [با ایران] وجود دارد یا خیر.

این روزنامه همچنین نوشت که آمریکا تأکید کرده، در صورتی که تلاش‌ها برای دستیابی به توافق به نتیجه نرسد، دو طرف طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین‌شده به همکاری و اقدامات مشترک خود [علیه ایران] ادامه خواهند داد.

به گزارش یدیعوت آحارانوت، واشنگتن همچنین به اسرائیل هشدار داده که نباید فرصت موجود برای حل‌وفصل شرایط را با ورود به یک چرخه محدود از حملات و پاسخ‌های متقابل از دست بدهد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) گزارش داد که رئیس ستاد ارتش این رژیم در ۲۴ ساعت گذشته دو گفت‌وگوی جداگانه با فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، داشته است.

بر اساس این گزارش، این تماس‌ها در بحبوحه افزایش تنش‌های منطقه‌ای و تبادل تهدیدها میان ایران و اسرائیل صورت گرفته است.

همچنین منابع خبری صهیونیست از گفت وگوی تلفنی رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم تل آویو خبر دادند.

شبکه ۱۲ اسرائیل با اعلام این خبر افزود که گفت وگو دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ساعتی پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل صورت گرفت.

این تماس تلفنی پس از آن انجام می شود که رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب به آکسیوس گفت: همین حالا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تماس می‌گیرم و به او می‌گویم که به حمله ایران پاسخ ندهد.

ترامپ به فاکس نیوز گفت: به ایران می‌گویم که موشک‌هایتان را شلیک کردید. کافی است. به میز مذاکره بازگردید و توافق کنید.

شبکه ۱۲ اسرائیل و آکسیوس بامداد دوشنبه در گزارشی مدعی شدند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفت و گو با بنیامین نتانیاهو از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست که حمله موشکی ایران را تلافی نکند و زمان بیشتری به دیپلماسی بدهد.

رسانه های اسرائیلی بامداد دوشنبه گزارش دادند که نتانیاهو در تماس تلفنی با ترامپ، وی را از قصد خود برای انجام یک حمله علیه ایران مطلع کرده است.

بر اساس این گزارش‌ها، رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ اعلام کرده که در صورت انجام چنین حمله‌ای از سوی اسرائیل به ایران، آمریکا در آن شرکت نخواهد کرد.

یک روزنامه نگار معروف صهیونیست به انتقاد از کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرداخت و این رژیم را به نداشتن هیچ راهبردی برای پایان دادن به جنگ با ایران و حزب الله متهم کرد.

شبکه ۱۵ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد نتانیاهو پس از پایان گفتگوی تلفنی خود با ترامپ، نشست گسترده‌ای درباره ایران برگزار می‌کند.

یک رسانه صهیونیستی از تماس تلفنی ایال زامیر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و برد کوپر، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) خبر داد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) گزارش داد که رئیس ستاد ارتش این رژیم در ۲۴ ساعت گذشته دو گفت‌وگوی جداگانه با فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، داشته است.

بر اساس این گزارش، این تماس‌ها در بحبوحه افزایش تنش‌های منطقه‌ای و تبادل تهدیدها میان ایران و اسرائیل صورت گرفته است.

همچنین منابع خبری صهیونیست از گفت وگوی تلفنی رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم تل آویو خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور هشداری از ساکنان و رسانه‌های این رژیم خواست از انتشار اطلاعات، تصاویر و ویدئوهای مربوط به محل اصابت موشک‌ها خودداری کنند.

«ایال زامیر» رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلام کرد: به محض دریافت چراغ سبز ، به ایران حمله خواهیم کرد.

همزمان، پایگاه خبری واللا به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گزارش داد که پاسخ مورد انتظار اسرائیل به حملات اخیر ایران «سخت، گسترده و در ابعادی قابل توجه» خواهد بود.

از سوی دیگر، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین اسرائیل، در واکنش به تحولات اخیر خواستار اقدام فوری شد.

لیبرمن در پیامی اعلام کرد: دیگر کافی است؛ باید فوراً پاسخ دهیم.

همچنین ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز با ادبیاتی تند خواستار تشدید حملات علیه ایران شد.

شبکه سی ان ان آمریکا نیز به نقل از دو منبع اسرائیلی گزارش داد که تل‌آویو قصد دارد به شلیک موشک‌های بالستیک از سوی ایران پاسخ دهد.

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که رئیس ستاد کل ارتش در حال انجام ارزیابی مستمر از تحولات میدانی است و سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در بالاترین سطح آماده‌باش قرار دارند.

وی با اشاره به حملات موشکی اخیر ایران مدعی شد که تهران پس از حملات اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت درصدد ایجاد «معادله‌ای جدید» است.

سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین تأکید کرد که نیروهای این رژیم برای احتمال شلیک موشک‌های بیشتر از سوی ایران آمادگی کامل دارند.

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که «ایال زامیر» رئیس ستاد کل ارتش در حال انجام ارزیابی مستمر از وضعیت و تحولات امنیتی جاری است.

وی افزود که سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل در حالت آماده‌باش قرار دارند و برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی آماده هستند.

ادعای رسانه صهیونی جروزالم پست به نقل از یک منبع نیز حاکی است : اسرائیل به ایران پاسخ خواهد داد و در حال حاضر زمان و دامنه پاسخ را بررسی می‌کند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.