پیگیری صمت برای کاهش اثر ناترازی انرژی بر تولید

خبرگزاری مهر دوشنبه 18 خرداد 1405 - 11:56
سخنگوی وزارت صمت گفت: اگر قیمت انرژی تأثیری بر روند تولید داشته باشد، ما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا تولید کمتر تحت تأثیر ناترازی‌ها قرار گیرد و آسیب کمتری ببیند.

عزت‌الله زارعی سخنگوی وزارت صمت در گفتگو با خبرنگار مهر در باره افزایش تعرفه قبوض برق و گاز واحدهای تولیدی گفت: در مورد بحث افزایش قیمت برق یا گاز و موضوعاتی از این دست، قاعدتاً زمانی که قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند، دستگاه مسئول مربوطه باید توضیح دهد که به چه دلیل این افزایش قیمت انجام شده است.

وی گفت: در کشور هر دستگاهی مأموریت و مسئولیت مشخصی دارد. اگر افزایش قیمت‌ها تأثیری بر روند تولید داشته باشد، ما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا تولید کمتر تحت تأثیر ناترازی‌ها قرار گیرد و آسیب کمتری ببیند.

زارعی تاکید کرد: این موضوعات را به عنوان مسئول حوزه تولید پیگیری می‌کنیم، اما درخصوص چرایی افزایش قیمت‌ها، دستگاه‌های مسئول باید توضیح و توجیه لازم را ارائه دهند.

وی درباره آخرین وضعیت ارزیابی خسارات وارده به واحدهای تولیدی در دوره جنگ نیز گفت: در خصوص ارزیابی خسارت واحدهای صنعتی، بررسی‌ها در حال انجام است و بخشی از اطلاعات نیز از طریق خوداظهاری واحدها دریافت شده و بخشی دیگر همچنان در حال تکمیل است. در حال حاضر جمع‌بندی دقیقی از ارقام نهایی وجود ندارد که بتوان آن را اعلام کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.