امکان تأمین ارز واردات از محل صادرات تا پایان مردادماه تمدید شد

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 18 خرداد 1405 - 19:23
امکان تأمین ارز واردات از محل صادرات خود برای صادرکنندگان تا پایان مردادماه 1405 تمدید شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان ها ، از فراهم شدن امکان تأمین ارز واردات از محل صادرات خود برای برخی صادرکنندگان خبر داد.

بر اساس این ابلاغیه که از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات معاونت برنامه‌ریزی و مقررات سازمان توسعه تجارت ایران صادر شده، با استناد به مقررات ارزی بانک مرکزی و در راستای تأمین مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و ضروری واحدهای تولیدی، صادرکنندگان می‌توانند از ارز حاصل از صادرات خود برای واردات استفاده کنند.

در این نامه تأکید شده است که این تسهیلات شامل پروانه‌های صادراتی سررسیدشده از سال 1401 به بعد بوده و مهلت بهره‌مندی از آن تا 31مردادماه 1405 تعیین شده است.

سازمان توسعه تجارت همچنین از مدیران استانی خواسته است مفاد این بخشنامه را به ذی‌نفعان و فعالان اقتصادی اطلاع‌رسانی کنند تا امکان استفاده از این فرصت برای واحدهای تولیدی و تجاری فراهم شود.

 

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.