پوشش 5G تا پایان ۱۴۰۷ به ۷۵ درصد خواهد رسید

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 11:46
رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی تاکید کرد: اپراتورها مکلف‌اند تا پایان سال ۱۴۰۷، ۷۵ درصد شبکه کشور را به نسل پنجم ارتباطات تجهیز کنند.

به گزارش ایسنا، حمید فتاحی امروز در نشست خبری اظهار کرد: طبق تعهدات درج‌شده در پروانه‌های فرکانسی، اپراتورها مکلف‌اند تا پایان سال ۱۴۰۷، ۷۵ درصد شبکه کشور را به نسل پنجم ارتباطات تجهیز کنند؛ موضوعی که تحت نظارت مستقیم رگولاتوری قرار دارد.

او ادامه داد: منابع فرکانسی کشور تقریباً اشباع شده و بخش عمده فرکانس‌های رسمی پیش‌تر واگذار شده‌اند؛ عاملی که توسعه ارتباطات سیار را با محدودیت مواجه کرده است.

معاون وزیر ارتباطات افزود: برخلاف روند جهانی که شبکه ثابت بار اصلی ترافیک را حمل می‌کند، در ایران به دلیل فرسودگی شبکه ثابت و توسعه گسترده شبکه سیار، بخش عمده ترافیک کشور بر دوش ارتباطات سیار قرار گرفته است.

ادامه دارد

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.