سود ارزی خریداران اوراق مرابحه دو طرح پتروشیمی، پرداخت شد

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 13:17
تهران- ایرنا- سخنگوی مرکز مبادله ایران گفت: سود ارزی خریداران اوراق مرابحه شرکت‌های پتروشیمی واقع در استان بوشهر نیمه خرداد امسال به حساب سرمایه‌گذاران واریز شد.

به گزارش ایرنا از مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اصغر بالسینی روز سه شنبه اظهار کرد: سود ارزی خریداران اوراق مرابحه شرکت‌های پتروشیمی سروش مهستان عسلویه و نگین مهستان کنگان، با نرخ سود سالیانه ۶ درصد، در تاریخ‌های ۱۴ و ۱۷ خرداد سال جاری از طریق بانک ملت به‌عنوان بانک عامل به حساب دارندگان این اوراق واریز شد.

وی افزود: بر این اساس هر یک از ناشران مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو سود اوراق را به صورت ارزی به دارندگان اوراق پرداخت کردند.

به گفته بالسینی، پرداخت سود این اوراق به صورت ارزی و بدون تاخیر زمانی از آن حیث دارای اهمیت است که صنعت پتروشیمی متحمل آسیب‌هایی از ناحیه حملات دشمن آمریکایی-صهیونی در جنگ تحمیلی رمضان شده و اهتمام شرکت‌های پتروشیمی سروش مهستان عسلویه و نگین مهستان کنگان به عنوان ناشران اوراق ارزی نسبت به پرداخت به موقع سود اوراق، می‌تواند سبب افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به خرید اوراق ارزی شده و سطح اعتماد عمومی نسبت به ابزارهای ارزپایه در نظام مالی کشور را ارتقاء دهد.

سخنگوی مرکز مبادله تأکید کرد: تاکنون ۲۰ شرکت بزرگ صنعتی و اقتصادی تقاضای تامین مالی ارزی برای پروژه‌های صادرات‌محور و ارزآور خود را با رقمی بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو به مرکز مبادله ایران ارائه داده‌اند که فرآیند تأمین مالی ارزی آن‌ها در حال انجام است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.