کپلر: تردد در تنگه هرمز محدود شده است

مشرق نیوز سه شنبه 19 خرداد 1405 - 14:39
پایش‌های ماهواره‌ای نشان‌ می‌دهد که تردد کشتی‌ها در تنگه کمتر از هفته گذشته است.

به گزارش مشرق، موسسه رهیابی ترددهای دریایی، کپلر، می‌گوید عبور و مرور از تنگه هرمز بسیار محدود شده است.

پس از حمله اسرائیل به ایران در روز یک‌شنبه، پایش داده‌های ماهواره‌ای نشان داد که ترددی در تنگه هرمز وجود ندارد و ۴ نفتکش در تنگه هرمز متوقف شده‌اند؛ همان ساعات صبح هم یمن اعلام کرد که هیچ شناور اسرائیلی دیگر اجازه ندارد از دریای سرخ عبور کند.

حالا پایش‌های ماهواره‌ای کپلر نشان می‌دهد که در سه روز جمعه، شنبه و یک‌شنبه تنها ۸ فروند شناور تجاری و غیرتجاری از تنگه هرمز عبور کرده‌اند که تقریبا نصف تعداد آخر هفته قبل‌تر است.

کپلر می‌گوید، همین ترددها هم از مسیر امن ایران انجام شده است اما با شرایط کنونی ترافیک عبوری بیشتر نمی‌شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.