پیش‌بینی صرفه‌جویی یک میلیارد مترمکعبی گاز با اجرای طرح کارور

خبرگزاری مهر چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 11:20
مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران از پیش‌بینی صرفه‌جویی حدود یک‌میلیارد مترمکعب گاز در سال ۱۴۰۵ از محل اجرای طرح کارور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، سعید پاک‌سرشت مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران در گفتگویی اظهار کرد: فقط چند ماه پس از تصویب طرح کارور، اقدام‌های اجرایی گسترده‌ای در این زمینه انجام شد و تاکنون ۷۰ شرکت کارور موفق به احراز صلاحیت شده‌اند.

وی افزود: همچنین ۸۰ قرارداد در استان‌های مختلف کشور با شرکت‌های کارور امضا شده است که زمینه اجرای پروژه‌های مدیریت مصرف و بهینه‌سازی را فراهم می‌کند.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اهداف این طرح تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و عملکرد مورد انتظار شرکت‌های کارور، صرفه‌جویی حدود یک میلیارد مترمکعب گاز در سال ۱۴۰۵ برآورد می‌شود.

پاک‌سرشت تأکید کرد: این میزان صرفه‌جویی در کنار سایر پروژه‌ها و برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی دنبال می‌شود و می‌تواند نقش مؤثری در مدیریت مصرف گاز کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه صنعت گاز به دنبال بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در حوزه بهینه‌سازی است، گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت طرح کارور به بهترین شکل ممکن برای کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری انرژی استفاده شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.