نصب رایگان لوازم کاهنده مصرف آب برای مشترکان

رکنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 20:17
رکنا:مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از افزایش چشمگیر ظرفیت پایش کیفیت آب، اجرای طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف، بهره‌برداری از ۱۸ تصفیه‌خانه جدید و تلاش برای تأمین پایدار آب بدون جیره‌بندی در مناطق دارای تنش آبی خبر داد.

به گزارش رکنا، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور در برنامه صف اول از افزایش چشمگیر ظرفیت آزمایشگاهی این صنعت خبر داد و گفت: تعداد آزمایشگاه‌های ثابت کنترل کیفی آب از ۳۱ آزمایشگاه در سال ۱۳۷۴ به ۹۷۱ آزمایشگاه در سال ۱۴۰۴ رسیده است که نشان‌دهنده رشد ۳۰ برابری زیرساخت‌های پایش کیفیت آب در کشور است.

وی افزود: روز شنبه ۲۳ خردادماه، با حضور وزیر نیرو، ۴۱ دستگاه آزمایشگاه سیار کنترل کیفیت آب رونمایی و به شبکه پایش کشور اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مشکل در کیفیت، رنگ یا بوی آب شرب، موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۲۲ اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

تخفیف تا ۳۰ درصدی برای مشترکان کم‌مصرف آب

امینی از اجرای بسته‌های تشویقی برای مدیریت مصرف آب خبر داد و گفت: مشترکانی که مصرف آب خود را ۲۰ درصد کاهش دهند، از تخفیف ۲۰ درصدی در قبوض آب بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: همچنین برای مشترکانی که از تجهیزات و لوازم کاهنده مصرف آب استفاده کنند، تخفیف ۳۰ درصدی در نظر گرفته شده است

نصب رایگان تجهیزات کاهنده مصرف آب با ثبت درخواست در سامانه ۱۲۲

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: بر اساس قانون، مشترکانی که تمایل به استفاده از لوازم کاهنده دارند، می‌توانند با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند تا یک بسته تجهیزات کاهنده مصرف آب به‌صورت رایگان در منزل آنها نصب شود.

دستگاه‌های دولتی مکلف به رعایت کاهش مصرف آب هستند

امینی با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف گفت: تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند، الگوی مصرف بهینه آب را رعایت کرده و در کاهش مصرف پیشگام باشند.

بهره‌برداری از ۱۸ تصفیه‌خانه جدید در سال ۱۴۰۵

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای صنعت آب و فاضلاب افزود: در سال ۱۴۰۵، در مجموع ۱۴ تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتباری بیش از ۲۶ همت و ۴ تصفیه‌خانه آب با اعتباری بالغ بر ۳۸ همت به بهره‌برداری خواهد رسید.

برنامه‌ریزی برای تأمین پایدار آب بدون جیره‌بندی

وی درباره وضعیت منابع آبی کشور اظهار کرد: با وجود بارش‌های اخیر در برخی نقاط، همچنان تعدادی از استان‌ها از جمله تهران، مرکزی، همدان و شهر مشهد با تنش آبی مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: همکاران ما تلاش می‌کنند با مدیریت منابع و تأمین پایدار آب، شرایطی فراهم شود که در تأمین آب شرب، نیازی به نوبت‌بندی یا جیره‌بندی نباشد

آسیب به دو مخزن آب در سیریک؛ تلاش برای برقراری آب تا پایان امشب

امینی گفت: شب گذشته یک مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و یک مخزن ۲ هزار مترمکعبی در  منطقه سیریک دچار آسیب شد که آب مورد نیاز جمعیتی حدود ۲۰ هزار نفر را تأمین می‌کرد. در حال حاضر گروه‌های فنی در تلاشند تا پایان امشب جریان آب در این منطقه برقرار شود. همچنین آبرسانی سیار برای تأمین نیاز ساکنان در حال انجام است.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.